Vilkår og betingelser
Når du handler i Ro Copenhagens nettbutikk, godtar du også våre handelsbetingelser.
Nedenfor finner du en oversikt over de gjeldende regler og betingelser. Vi anbefaler at du leser vilkårene nøye før du legger inn bestillingen. Ro Copenhagens nettbutikk eies av:
Ro Copenhagen NUF
c\/o TIMEVAT A\/S
Postbox 11, Alnabru
0614 Oslo
Norge
Org. nr.: 833464612MVA
En del av:
Ro Copenhagen ApS
Baldershøj 27
2635 Ishøj
CVR: 33260563
info@rocopenhagen.com
+45 7030 131
Har du spørsmål?
Du er alltid velkommen til å kontakte oss hvis du ikke finner det du ser etter – bare send en e-post til: info@rocopenhagen.com.
Betingelsene ble sist oppdatert 15.12.2023

Kjøp og betaling
Du kan kjøpe i Ro Copenhagens nettbutikk 24 timer i døgnet. Vi behandler bestillinger mellom 10.00 og 15.00 på hverdager. Bestillinger gjort etter dette vil bli behandlet neste virkedag. Du kan betale med følgende betalingskort: Dankort, Visa\/Dankort, Visa\/Electron, Maestro og Euro\/MasterCard. Du kan også betale med MobilePay, Google Pay eller Apple Pay. Det tilkommer ingen gebyrer for betaling. Beløpet blir først trukket fra kontoen din når varene sendes fra vårt lager. Det er ditt ansvar å sørge for at vi har korrekte fraktopplysninger for din bestilling. Du må være 18 år for å handle på RoCopenhagen.com. Hvis du er under 18 år, må du ha samtykke fra en forelder eller verge.
Ordrebekreftelse
Du vil motta en ordrebekreftelse til e-postadressen du oppgir så snart vi har mottatt bestillingen. I tillegg vil du få en fraktbekreftelse når vi har sendt bestillingen din.
Priser
Prisene som vises på Ro Copenhagens nettsted er i NOK og inkl. 25 % mva. Vi forbeholder oss retten til å endre våre priser. Prisen du har kjøpt varen for vil alltid være gjeldende.
Frakt
Hvis varen din er på lager, sender vi den til deg innen 3-7 hverdager. Hvis varen din ikke er på lager, kan du forvente en leveringstid på omtrent 7 uker.
Vi tilbyr gratis standardfrakt på bestillinger over 3000 NOK.
Angrerett
Som forbruker har du en 14-dagers angrefrist når du kjøper fra oss, der du har rett til å kansellere kjøpet.
Denne angrefristen utløper 14 dager etter at du har mottatt varen. Hvis du har bestilt flere varer i samme kjøp og de leveres separat, løper perioden fra den dagen du mottok den siste varen.
Hvis kjøpet består av flere sendinger eller deler, bortfaller angreretten 14 dager etter at du mottar den siste sendingen eller delen.
Du har 14 dager etter mottak av varene til å gi oss beskjed om at du ønsker å kansellere kjøpet. Du kan sende en e-post til info@rocopenhagen.com eller benytte deg av standard angrerettskjema.
Du kan ikke kansellere kjøpet ved å nekte mottak av varene, med mindre du informerer oss samtidig.
Ingen angrerett
Vi tilbyr ikke angrerett når varen er laget etter dine spesifikasjoner eller har et tydelig personlig preg. Dette kan for eksempel være smykker du har designet selv eller et smykke med en gravering du har valgt.
Retur
Når du har informert oss om at du ønsker å kansellere kjøpet, har du 16 dager på deg til å returnere varene til oss.
Du må selv betale for retur av pakken, og du vil være ansvarlig dersom den blir skadet under transport.
Tilstanden til varen når du returnerer den
Hvis verdien av varen er redusert fordi du har brukt den mer enn nødvendig for å kontrollere art, egenskaper og funksjoner, kan kun en del av kjøpesummen refunderes. Beløpet som kan refunderes avhenger av varens salgsverdi, og i enkelte tilfeller kan dette bety at bare fraktkostnadene kan refunderes.
Hvis du ønsker å bytte en vare, kan du ganske enkelt returnere bestillingen din og så legge inn en ny bestilling på de foretrukne delene. Vi anbefaler at du returnerer varen i originalemballasjen.
Hvis originalemballasjen mangler, kan dette redusere verdien av varen.
Du kan returnere varen ved å fylle ut det medfølgende returskjemaet og sende smykket til:
Ro Copenhagen ApS
Baldershøj 27
2635 Ishøj
Danmark
Ro Copenhagen er ikke forpliktet til å kompensere for varer som går tapt i posten.
Du er ansvarlig for varen fra leveringstidspunktet. Når Ro har mottatt en returnert vare og godkjent returen, vil du bli varslet.
Vi godtar kun pakker sendt direkte til denne adressen.
Du kan også kansellere kjøpet ved å informere oss og personlig returnere varen til adressen ovenfor etter avtale.
Bytte til en annen størrelse
Vi tilbyr gratis retur og frakt når du bytter smykker til en annen størrelse. Det ønskede smykket må ha samme verdi som varen som returneres. Du er ansvarlig for enhver reduksjon i produktets verdi som skyldes annen håndtering enn det som er nødvendig for å fastslå produktets art, egenskaper og funksjon. Med andre ord – du kan prøve produktet på samme måte som du ville gjort i en fysisk butikk.
Hvis du ønsker å benytte deg av gratis bytte, må du sende en e-post til info@rocopenhagen.com med ordrenummeret ditt. Vi vil da sende deg en DHL-returetikett. Så snart vi har mottatt ditt bytte, sender vi deg den nye størrelsen, hvis den er på lager. Hvis smykket ikke er på lager, er det opptil 8 ukers leveringstid. Trenger du en størrelse som ikke er en del av vårt faste sortiment, er dette en spesialbestilling. Det er ikke mulig å returnere spesialbestillinger. Du vil bli informert om leveringstiden når du kontakter oss.
Tilbakebetaling av kjøpsbeløpet
Hvis du kansellerer et kjøp, vil du få pengene tilbake. Hvis verdien av varen reduseres, trekker vi fra beløpet du er ansvarlig for.
Vi refunderer alle betalinger mottatt fra deg, inkludert leveringskostnader (dette gjelder imidlertid ikke ekstra leveringskostnader hvis du har valgt en annen leveringsmåte enn den rimeligste standardleveringen vi tilbyr), senest 14 dager fra den dagen da vi mottok din beskjed om at du ønsket å kansellere avtalen.
Vi vil tilbakebetale beløpet med samme betalingsmiddel som du brukte ved kjøpet.
Vi kan holde tilbake betalingen inntil vi har mottatt varen, med mindre du sender dokumentasjon på at du har returnert den.
Vennligst send returvarer til Ro Copenhagens adresse. Returvarer sendt til et postkontor eller pakkeboks vil automatisk bli returnert til avsenderen og må da sendes på nytt (med levering). Alle kostnader i slike situasjoner er avsenders ansvar.
Reklamasjonsrett
Når du handler med oss som forbruker, gjelder den danske kjøpsloven.
Dette betyr at du har rett til å klage innen 24 måneder. Ta kontakt med oss før du returnerer artikkelen.
Hvis klagen din er berettiget, kan du enten få varen reparert, erstattet, få pengene refundert eller en prisreduksjon, avhengig av situasjonen.
Du må klage innen "rimelig tid" etter at du har oppdaget en feil. Hvis du klager innen to måneder etter at feilen er oppdaget, vil det alltid anses som innen rimelig tid.
Hvis reklamasjonen er berettiget, refunderer vi fraktkostnadene dine (innen rimelighetens grenser). Artikkelen må alltid returneres i egnet emballasje. Husk også å få en kvittering på forsendelsen, slik at vi kan refundere fraktkostnadene dine.
Vær oppmerksom på at stener er naturlige materialer, og derfor kan de variere i farge og tone. To stener vil aldri være helt identiske, og naturlige variasjoner kan ikke hevdes som feil.
Hvis du ønsker å fremsette et krav, send en e-post til info@rocopenhagen.com med et bilde av varen og en beskrivelse av problemet. Vennligst oppgi ordrenummeret ditt i emnefeltet eller e-postteksten. Ro Copenhagen vil ta kontakt etter mottak av et krav.
Send artikkelen til:
Ro Copenhagen
Baldershøj 27
2635 Ishøj
Danmark
Vi aksepterer kun pakker sendt direkte til denne adressen.
Legg ved en detaljert beskrivelse av problemet ved retur av artikkelen.
Gavekort
Et gavekort til Ro Copenhagens nettbutikk er gyldig i ett år fra utstedelsesdato.
Gavekort kan ikke returneres eller byttes mot kontanter. En vare kjøpt med gavekort kan returneres og byttes til en annen vare, og eventuelt kan du få en kreditnota for restbeløpet. Ro Copenhagen kan ikke holdes ansvarlig for gavekort eller kreditnotaer som er tapt, stjålet eller skadet.
Hvor du kan klage
Hvis du som forbruker ønsker å klage på kjøpet ditt, kan du kontakte oss på info@rocopenhagen.com
Hvis vi ikke lykkes med å finne en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
DK-8800 Viborg
Du kan sende inn en klage her.
Når du handler i en e-merket nettbutikk, kan du få saken din behandlet kostnadsfritt – uavhengig av hvilke varer eller tjenester klagen gjelder. Les mer her.
Hvis du er bosatt i et land utenfor Danmark, kan du klage til EU-kommisjonens online klageportal her.
Personvernerklæring
Vi trenger følgende informasjon når du handler hos oss: Navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse.
Vi registrerer og videreformidler personopplysningene som er nødvendige for at FedEx skal levere varene til deg.
Personopplysninger registreres hos Ro Copenhagen ApS og oppbevares i fem år, deretter slettes opplysningene.
Vi samarbeider med flere andre selskaper som lagrer og behandler data. Disse selskapene behandler dataene kun på våre vegne og må ikke bruke dem til egne formål.
Vi samarbeider kun med databehandlere i EU eller i land hvor dataene dine gis tilstrekkelig beskyttelse.
På www.rocopenhagen.no er Ro Copenhagen ApS ansvarlig for dataene.
Du har rett til å vite hvilke opplysninger vi behandler om deg.
Hvis du mener opplysningene er uriktige, har du rett til å få dem rettet. I visse situasjoner er vi forpliktet til å slette personopplysningene dine hvis du ber oss om det. Dette kan for eksempel være data som ikke lenger er nødvendige for formålet vi benyttet dem til. Du kan også kontakte oss hvis du mener at dine personopplysninger blir behandlet på en måte som bryter med loven. Du kan også skrive til oss på:info@rocopenhagen.no
Informasjon og sikkerhet
Når du legger inn en bestilling, garanterer du at den oppgitte informasjonen er korrekt, at du er over 18 år, og at du er autorisert bruker av betalingsmetoden som ble brukt ved kjøpet.
Ro Copenhagen er ansvarlig for sikker lagring av informasjonen din. Vi garanterer at informasjonen din ikke vil bli utlevert til tredjepart.
Informasjonskapsler
Vi bruker informasjonskapsler for å optimere nettstedet vårt og sikre at du får en god brukeropplevelse.
Du kan når som helst slette informasjonskapsler fra datamaskinen din.
Har du spørsmål?
Du er alltid hjertelig velkommen til å kontakte oss hvis du ikke har fått svar på det du lette etter. Send en e-post til info@rocopenhagen.no.